67 ÅR

GRATTIS HIPP HIPP HURRA
NÅGON FYLLER ÅR IDÁ

MORFAR, FARFAR, FAR
HAN ALLTID SISTA BULL-BITEN TAR

GYMANDE BLÅ ASTRONOM
HAN DEBATTERAR SOM DEN VÄRSTA FANTOM

ENLIGT POLISEN ÄR HAN EN TRAFIKFARA
VEM KAN DET VARA

MIN PAPI FÖRSTÅS


TJYVÅKARE!

Jag har tänkt;

Alla som spelar i tunnelbanan och på perongen.
Alla som går runt och tigger och ber om några kronor till natthärbärge.
Alla som lämnar lappar som visar att de inte kan prata svenska och att hela
familjen är dödssjuka.

"Alla behöver de pengar"

Men.........................!

HUR HAR DE KOMMIT IN?
INTE HAR DE VÄL PLANKAT?

Visst har väl de fått lösa en biljett precis som alla andra dödliga för annars åker man fast
och då blir det böter.

VEM DÄR?

Fråga:   -Vem blev utmålad som varulv?

Fråga:   -Vem sa att kärnkraften kommer att få en växande roll i Sverige?

Fråga:   -Vem känner sig kränkt av en Bloggare?

HAN GILLAR BASKET OCKSÅ!


VEM DÄR?

Han sa:   - Vi vill inte jävlas med folk!

Han sa:   - Ta inte fel konflikter!

Han sa:   - Jag ska tala om människans komplexitet, om vår potential, den goda intentionen och framgångens berusning. Den berusning som i sin tur ibland öppnar dörrarna till våra mörkare rum.

VEM DÄR?

Utbildning: Civilekonom

Född: 1965

Bor: Täby

Familj: Filippa och tre barn


HÖRDE PÅ JOBBET.........!

Det har sagts många kloka saker på skämt,

men det är ingenting mot de dumheter som sägs på allvar.

 

 

BRA, BÄTTRE, SÄMST

I alla tider har det funnits bra, mindre bra och dåliga kompisar.

Kompisar som morsorna bara älskar (farsorna har inga sådana känselspröt)

Lite nördiga plugghästar som inte använder könsord när de pratar och som inte ränner ute halva nätterna  för att vara balla och känna sig vuxna. Inte heller röker de för att skaffa sig mer självförtroende och pondus. De pluggar, meckar moppe, går på bio och hjälper morsan att städa.

Polare som "kan gå an". De röker ofta och mycket. De glömmer bort att gå till skolan ibland men oftast är de på plats och håller käften under lektionstid. Oftast är de charmiga och lyckas, med ett gulligt face, lura sin omgivning stort. De har sulat efter bussen någon gång och förmodligen klottrat något litet någonstans under grupptryck.

Hemma hos mig.......på min gata.........i stan.............Där är bottenskrapet i majoritet.
De skolkar på heltid. De använder alla könsord som finns+ några till, de djävlas, förstör, mobbar, klottrar, hotar, och kommer aldrig hem i tid. De gör i stort sett precis som de vill. Skolor blir inkopplade. Resursteam lika så. Ibland Socialtjänst och Maria Ungdom. Möten, telefonsamtal, mail och promenader nattetid blir vardagsmat.  

Den här fjortisen har svårt att hålla sig ifrån bottenskrapet. Det finns något spännande där och dragningskraften är svår, Skillnaden är uppenbar. Tillsammans med Nördarna och Polarna är han underbar hemma. Trevlig, social, håller tiden och är oftast jätteglad och på bra humör. Han går i skolan osv.
Tillsammans med bottenskrapet blir han hemsk. Sur, arg, aggressiv, otrevlig, ränner ute, ”jag ska skita i var han är och vad han gör”. Skolket inträder och hela tillvaron går ut på att lura sin morsa och att sno pengar, cig och rikskuponer av henne.

Tillvaron blir kaotisk, antalet timmars sömn nattetid krymper till det obefintliga och promenader, ilska, vanmakt och oro inträder. Var är alla andra föräldrar? Varför plockar de inte hem sina ungdjävlar eller åtminstone kollar vad de gör. Aha, de har ledsnat. Orkar inte längre, sitter själva hemma och krökar, eller gömmer sig bakom frasen ”NÄ SÅDANT GÖR INTE MITT BARN”.

Jag kanske borde göra som många andra då. SKITA I MIN TONÅRING! Men………jag kanske både är dum, korkad och alldeles för envis. Jag kämpar på ett tag till. Jag har inte skaffat barn för att de om några år ska sitta som en kriminell pundare och sniffa butangas i en stulen bil.

DET GODA MÅSTE VINNA ÖVER DET ONDA


VÅR!

71939-5

Är det vår eller va?

Skolkande tonåringar, rökande fjortisar, pestflugor som stör på nätterna, illaluktande och svettiga ungdomar som vägrar duscha och inte ens borstar tänderna. (kommer att bli SÅ DJÄVLA LEDSNA vid nästa besök hos slaktaren) men so what! VILKEN HÄRLIG DAG!
Tyvärr går väl solen ned till kvällen......................!

Njut av gräset på bilden. Direktimporterad från utlandet av en medlem i klanen.
Den kommer att stå mig dyrt! $$$$$$$$$

EN TILL DAG ÅT HELVETE!

71939-4    Tänk att man inte slutar att förvånas. Grabbhalvan dök upp i tid utan tjafs. Punktlig på sekunden. Hm............ undrar vad han har för baktanke. Förmodligen moppe eller nå´tt.
I morgon en ny dag med nytt djävelskap. GÄSP!


TRÖTT MORSA!

Är det bara jag som känner mig som en trött, sliten, slut, utnyttjad, gring, orkeslös och förtvivlad MORSA! Tänk att tonåringar kan sänka en så totalt. Fick just ett samtal på mobilen,

-Morsan, jag kommer inte hem om inte du köper cig till mig!
-Då stannar jag ute hela natten!

Å jag vet att nu får jag ett rent helvete för att försöka få hem honom. Vad är enklast. Jo att ge med sig förstås. Men.........i helvet heller. Då är vi ju tillbaka i pottstadiet där ungdjä...... ligger på golvet i affären och sparkar och skriker efter godis.

Nu är det maktkamp som gäller igen.