SVINSTIAN

71939-41
Allmänt kallat Huset! 

Man skulle lätt kunna tro att husets Portvakt och jag själv har problem med sysselsättningen kvällstid. Jag kan tala om att så är ej fallet. Vi fortsätter våran kamp mot dessa kostsamma, äckliga, illaluktande och irriterande sopor som folk behagar slänga precis hur som helst. Nu sist framför dörren till pannrummet. Så...........................vi har nu, återigen, tillbringat kvällen tillsammans med husets sopor. Grishörnan i återvinningsstationen, soprummet, eller vad det nu kallas har vi eliminerat. Det blev ca 14 sopsäckar samt en kasse med kissblöjor för vuxna.
ANVÄNDA SÅDANA!
NICE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hatkänslorna var på topp och städhandskarna på. Äckligt att rota i andras skit.
De riktigt mordiska tankarna inföll kvällen efter när vi raskt insåg att man hade påbörjad en ny liten hög på samma ställe i form av en liten prydnadskudde.
Nu jävlar blir det lås, regel och larm på dörren. Inga obehöriga äga tillträde.

-Livet är hårt, sa bonden
-Grymt, sa grisen.


Sjukt ELLER?

71939-40

Läste i kvällstidningen om Försäkringskassan. Det stod att läkarna har tröttnat på att bli överkörda av Försäkringskassan som inte litar på deras medicinska bedömningar. Att gå till läkaren och få ett sjukintyg innebär inte att man är sjukskriven. Först ska Försäkringskassan säga sitt.  I artikeln står det att försäkringsläkarna har fått för sig att de ska göra bedömningar och ändra diagnoser när de egentligen bara ska förklara för handläggarna vad den behandlande läkaren har skrivit. Detta har lett till att ett stort antal personer har råkat riktigt illa ut. Patienterna får inte ersättning av varken Försäkringskassan eller Arbetsförmedlingen.

 

Men hallå…………vilken läkare är det man träffar. Ska sjukkassan börja med läkarmottagningar då eller vad fan är det frågan om.

Och som vanligt är det en annan stackars jävel som råkar illa ut. Härligt! Försäkringskassans utbetalningar får man vänta på ändå så att det räcker till och vem vet, sorry………….du får inga pengar. KAN MAN GÅ TILL SOCIALEN DÅ? ETT LITET TILLFÄLLIGT LÅN KANSKE? Nä man får välja räkningar. Ole dole doff, du får vänta……….!

 

Jag fick själv ett brev. Idag faktiskt. Ja från Försäkringskassan ”him self”. Jag måste inkomma med ett nytt läkarutlåtande FÖR ATT VI SKA KUNNA BEDÖMA OM RÄTTEN TILL ERSÄTTNING. Jag är ingen bluffmakare, jag har alltid gjort rätt för mig (idiot som man är) dessutom är jag inte sjuk själv utan jag tar hand om MIN SON så att samhället slipper det. Fint……….6 veckors utbetalning, månadens räkningar åt helvete…..Ole dole doff……..! Mitt i semestern till råga på allt så………….glöm semestern. Nu hör det till saken att jag har skickat in ett nytt utlåtande för ett bra tag sedan så under mitt telefonsamtal till nämnda kassa lät det typ såhär,

 

-Ja, här ligger det något! –Hmmmmm ja just det. – Jag får se över det här!

 

Så nu får vi se hur lång tid det tar och om försäkringskassans läkarkung godkänner det hela.

 

Det drabbar alltid oss små med redan dålig ekonomi. Nä fy f´n!

 

OLE DOLE DOFF………..!


STÄDDAG

71939-39

Ja, även om man har semester så måste ju vissa sysslor utföras. Sandiga, oljiga svettiga sommarkläder och moppe-mekkar-tröjor ska tvättas om man inte vill tillbringa resten av semestern naken. Dammtussarna i vrårna suges med fördel bort om man inte vill att fläkten ska fixa en orkan av hörnbollar.
Diska eller äta på papptallrikar en ständigt återkommande fråga sommartid. Den snåle säger DISKA den late säger PAPP. Hörde jag någon säga diskmaskin? Nähä inte det! Ja på tal om disk. Äta bör man.......... så någon skall laga mat oxå om man inte äter ute förstås. Den snåle säger............
Semester eller inte. Vardagen finns kvar oavsett om man är hemma, på landet eller i husvagn.
Nästa år ska jag vinna på Lotto och resa bort 4 veckor men full service. Dukade bord, bäddade sängar, städat, snyggt och bara SEMESTER!

MIDSOMMAR

71939-38

Blommor under huvudkudden och dansa nacken i bäcken. Baklänges över ängar och motsols i vattnet...........Bha!  Allergi, svullna ögon, blåskatarr bara för att få drömma om mitt X.

Klåda i halsen för att man fått i sig något mindre lämpligt. Något litet sesamfrö någonstans. Lite spår av nöt eller kanske en jordgubbe.

Insekter, myggor, flugor, bromsar som tar ett rejält köttstycke av kroppen, fästingar och getingar. För att inte tala om ormar. Jag letar efter dem. Hur dum får man vara men så är det. Går med näsan i marken och håller superkoll för att jag är så rädd......Suck, så är det någon som ser ormarna så är det ju jag.

Den yngsta tonårsligisten fick äntligen åka med sin pappa till landet och träffa alla kompisar som praktiskt tagit ringt ned oss det sista halvåret. Men........han kom hem lika fort för allt sket sig som vanligt.

NÄ, nästa år blir säkert midsommar mycket bättre.

SEMESTER

71939-36


VI DRAR TILL LANDET.................!!!!!!!

STÄNGT

71939-35

I dag stängt pg a VÄDER!

PORTVAKTENS ÖGA

71939-32

Inget undgår portis. Hon är överallt och ser med fjärrsyn likt stålmannen.

Aha, nu kom den tonårstjejen hem full igen. Illa, illa hon är minderårig och hennes mamma är bortrest. En mamma som gömmer sig bakom meningen; Min dotter gör inte så……!

Hmm,  nu sitter de där ungjäklarna med arschlet i våra blomlådor igen. –HÖRRNI, BLOMMORNA ÄR NYPLANTERADE!!!!!!!!!!

Va, vad är det som skränar utanför nu då? Suck, är han full igen, på väg hem från puben och sonen har han i sällskap. Inte bra.

Jasså, nu såg jag allt vem som kastade sten på mitt fönster. Synd bara att morsan inte tror mig utan tar den lille pesten i försvar.

För att inte tala om bilen, som rullade över parkeringsplatsen, för att någon hade glömt några viktiga detaljer.

OCH RÄKNINGEN PÅ DEN KROSSADE RUTAN  HAMNADE DÄR DEN HÖR HEMMA. I BREVLÅDAN HOS TJEJEN SOM TOG GENVÄGEN GENOM GLASET.


GULA FARAN

71939-30
Huset har som bekant en portvakt som i sin tur är ägare till "DEN GULA FARAN".
En snabb liten smart bil i stil med den lilla folkan Hurby. Dessutom tar Huset hand om sina fångar. Så.........när en av tonårsligisterna  drog iväg, sent en skolavslutningskväll, efter att ha stulit sin mammas busskort, ljugit ihop fem olika historier om vart han skulle och därefter försvunnit ut i mörkret så ryckte gula faran ut.  Med en slughet som förvånar och en snabbhet som skrämmer styrde hon färden mot Djurgården. Samtidigt som Djurgårdsfärjan tuffade på brummade Gulan vidare mot sitt mål Gröna Lund.
Så........en hastig inbromsning och en blink med ena strålkastaren. Framme, precis samtidigt som färjan lägger till vid kajen. Och där..........trot eller ej.......där kommer rymlingen gåendes med två av sina kompisar. Gulan tvekade inte en sekund utan slängde raskt in honom i  bilen och körde  genast hem till huset igen.
Kontentan av detta?
Alla ensamma mammor borde ha en portvakt med en gul fara.