SOMMARBARN

SOMMARBARN.........!


Den enda arbetskraften som finns att tillgå om ordinarie personal vill ha lite ledigt under sommarmånaderna........!

Den lilla styrkan som finns kvar ska både arbeta som f´n och dessutom lära sommarbarnen att jobba............!

Den verkliga hit´en är när man får tillbaka barnen som redan har varit 10 somrar och inte längre kan benämnas barn........UNDERBART......de är vuxna......självgående.......kan jobbet...........!
De söker jobb.......får jobb.........självklart någon annan stans...........! Så.......då kommer nya sommarbarn..........!

I år är de två, sitter i samma fyrklövergrupp som mig............jag kan tala om att jag har letat fram min gamla free-style ur skrivbordslådans inre. Det är riktigt, RIKTIGT jobbigt.
Jag kan unna mig den lyxen och ta mig den friheten eftersom det inte är jag som bär ansvaret för dessa "barn".
Jag behöver bara sitta och lyssna på dem. Innan min gamla style kom till användning, dårå.......

- Jag skulle kunna tänka mäj........att gifta mäj, med en kille som...........!

GOSCH! Nu är jag gammal. Orkar inte lyssna på så´n skit.
STÖN! Kan de inte gå och röka eller nå´tt!!!!!!!!!

Mobilsamtal...... - HEJ! Va göru.....?

Hallå.......jag försöker jobba här..........avlönar vi de där...........?

Tar bort den ena mojängen ur örat och tjuvlyssnar lite försiktigt.........
ILLA! Det kommer att bli mycket att rätta och korrigera efter deras framfart. Vart är deras "lärare" någonstans......?

JAG? Nä, jag har aldrig varit sommarbarn........var vuxen och allvetare redan som liten.........!