TUBEN

Hål i plånboken, skrynkliga kläder, förkylning och svett. JUST DET!

- Signalfel mellan Slussen och Gamla Stan!

El-fel, trasig vagn, löv på spåret och F`N och hans faster.

Jag försöker undvika rusningstid så gott det går. Brukar fungera riktigt bra.
Eftersom jag är morgontrött så jobbar jag längre på kvällen.

MEN VA F`N DET HJÄLPER JU INTE!

Perrongen vid Slussen ser ut som en myrstack. T-banerna som anländer är så fullproppade med insekter så att man ger sina medressenärer konstgjord andning.

- Ni som inte absolut  MÅSTE åka med denna vagn, - Det kommer en till bakom!

Ja visst. Tack för upplysningen. Nästa vagn är lika körd. Väntar på en tredje.
När den kommer fäller jag ut armbågarna och kliver på. Nu vill jag hem.
Jag har jobbat hela dagen, jag är trött och framförallt HUNGRIG!!!
Insekten bredvid hostar mig i nacken så att håret lyfter och jag får verkligen behärska mig för att inte dunka.
Myran framför har glömt bort att han bär på en rygga och den träffar mig i magen vid varje inbromsning.
Den stackars, icke svensktalande individen, med cancer-sjukt barn försöker samla in pengar till sjukvård och Mördar-Berra spelar fiol.

T-bane föraren upplyser  om att nu kan man utnyttja resegarantin. Åk taxi och kom ihåg att ta kvitto.

SÅ KLIV FÖR F`N AV TÅGET! ELLER?

Läste i morgontidningen att man ska höja avgifterna.

Trängselskatt i all ära men nu köper jag bil.

BARNDOM

Den äldsta ligisten frågade en dag om han var snäll som liten.

Genast tickade klockan bakåt i tiden och många roliga episoder kom upp till ytan.

Här är en av dem:

Pappa i familjen hade skurit sig i fingret. Inte speciellt djupt men som alltid blöder ju dessa sår något grymt mycket. Bloden forsade och pappa var blek. Nu hör det ju till saken att han tycker inte om sitt blod, han tycker närmare bestämt inte om att se någons blod alls. Alla mina försök till hjälp avvisades. Han skulle precis som barnen  KLARA SIG SJÄLV.

Färden gick till badrummet. Där stod nu pappa med fingret under kallvatten och blev blekare och blekare i ansiktet. Alla plåster förvandlades till blöta, ihopknölade knyten utan klister. Det var då de två små i familen såg sin chans till underhållning. De hämtade  varsin liten barnstol. En sådan där blå i plast som Ikea sålde en gång i tiden.
Sedan satte de sig utanför badrumsdörren

- Hämta chips och läsk, var det någon som sa; och sedan var showen igång.

30 minuter senare kramade lill-skit om sin pappa med orden:

- Du ska inte vara ledsen pappa för att du inte är en riktig man!

BITRÄDANDE REKTOR

Vilken roll och vilka befogenheter har biträdande rektor inom skolväsendet?

- Han räknas inte, svarar en rektor i Söderort.

- Naturligtvis fyller landet alla biträdande rektorer en viktig roll på skolorna runt om i landet.
- Men de yrkesgrupper som finns omnämnda i skollagen är rektor och lärare, svarar Skolverket.

Jag omformulerar min fråga; VARFÖR HAR MAN EN BITRÄDANDE REKTOR?

BLODFETTER

Hälsokontroll.............Hela avdelningens kärringar och det lilla fåtal gubbs som finns att tillgå får gå igenom en besiktning av kroppens status.

Tre år sedan förra genomgången. Ja jisses. Halva avdelningens kvinnor fick spriga hos läkaren för att få en passande dossering för blodtrycksmedicin och den andra halvan blev sjukskrivna.

And now......the same p............!

Precis som väntat. Återigen höga blodtryck och stressade miner.

Själv klarade jag mig från blodtryckspressen, man är ju "Pjuck".
Däremot fick jag väga mig något som ingen annan behövde"

- Ta av dig skor, tröja och ställ dig på vågen!!!

Shit......våg f´n visade fyra kilo fel. ÅT FEL HÅLL!
Helt plötsligt svällde hela kroppen till något som liknade en Barba figur. BARBA-TJOCK!

EKG gjorde alla andra men inte jag. AHA........det har med ålder att

Över 50 = EKG
Under 50 = VÄGNING

Skrattar bäst som skrattar sist......KOLESTEROL........HÖGT KOLESTEROL.......!

Nu har jag också en läkartid för uppföljning.

Mättat fett, omättat fett, fleromättat fett, socker, bröd.......vad är det jag får äta?
Skulle köpa middag igår. Tillbringade en timme i affären läsandes på alla innehållsdeklarationer.

Jag har en son som äter Antabus.

Jag har en son som skolkar och har anpassad studiegång.

Jag har ett X som är nykter alkoholist med div problem

Jag har slutat att röka

Å NU SKA JAG F´N INTE FÅ ÄTA HELLER....................................................................!

FÖRBANNADE KEDJEBREV

Och förbannade kompisar som skickar dessa förbannade mail med kedjebrev.

"Förlåt, jag törs inte låta bli, skicka till 10 kompisar och tillbaka till mig".

Det är änglar och vänner som bryr sig.  Man kommer att blir rik, träffa en kärlek, något kul kommer att
hända redan i morgon. Skicka till 5 st eller ännu bättre till 10 st för då händer det superbra saker. Redan i kväll klockan åtta.

Om inte........om du törs bryta kedjan......då kommer du att bli ensam, ful, något jättetråkigt kommer att hända och du kommer att öka minst 10 kg i vikt. Du kommer att bli fattig, sjuk och din högsta önskan kommer aldrig att slå in.

F´låt jag törs inte.......måste skicka vidare.......fem stycken inom en timme..........ÅNGEST!

HUSET

Huset, det där "skithuset" där jag bodde förrut..........ni vet, Portis, jag och alla andra i styrelsen som blev avsatt. Nu har vi dragit. Jag, Portis och........ja faktiskt så räknade vi ut att det bara bor kvar 25 st av 63.
Portis hittade sin tomebolycka i ett litet rött hus på landet och själv åldras jag i en nyrenoverad HSB.

Huset håller på att gå under. Ja inte bara huset utan hela föreningen. De redovisade ett underskott på stämman.
De har sop-problemet kvar. De har också kvar problemet med båttrafiken i källaren speciellt nu när det regnar så mycket. Ja.......många av problemen finns kvar. Styrelsen består bl a av Draken. SJÄLVKLART!
( sch.........en hemlis........jag bor i huset bredvid.......jag ser ned på skithuset.......jag hör både Draken och hennes hund skälla, när jag sitter på balkongen..........) Så.......jag följer Skit-Husets historia med spänning.

JAG SLIPPER NUMERA HA ONT I MAGEN