EN GAMMAL GODING....!

Varför männen kissar stående:

När Gud hade skapat Adam & Eva, hade han två saker kvar som han
tänkte ge till dem.

Gud sa:
-Jag har två saker kvar till er, den ena är konsten att kissa
stående...
Adam avbröt:
-Ja, jag vill ha den, det skulle vara riktigt kul, livet skulle
vara mycket lättare och roligare!

Gud tittade på Eva som nickade och sa:
-Varför inte, det är inte så nödvändigt för mig.
Så Gud gav Adam den här gåvan. Adam skrek av glädje,
hoppade upp, kissade runtom, skvätte och sprang till stranden och
kissade och beundrade mönster han gjorde i sanden.
Gud och Eva tittade på Adams glädje och Eva frågade Gud:

- Och den andre saken som Du skulle ge bort som gåva?
Gud svarade suckande:
-Hjärnan Eva, hjärnan.

SKITKUL

71939-153

Stressig dag. Ett långt bra och givande mastodont möte utan bensträckare/kisspaus men ändock en stressig dag. Jag banade väg för alla inblandade genom att smyga ut för att "göra mitt". Därefter blev trafiken tät på övriga deltagare. En efter en smög de tysta ut. Inte vet jag hur de uträttade sina behov, sög in lite frisk storstadsdoft eller smygrökte. Själv kissade jag. Länge! Hade ju pressat i flera timmar.

När jag efter denna långa stressiga dag kom hem tog jag plats på högsätet för att komplettera med "det stora". Efter mötets goda lunch beståendes av, i mitt fall, wienerschnitzel, utvecklades dagens sista möte att arta sig bra. Inte hårt, inte löst utan en normalt behaglig konsistens. Vissa kan ju ligga och flyta lite porösa på vattenytan andra kan dimpa ned med ett klonk till botten men de här försvann ljudlöst och smidigt. Längden? Glömde att mäta. Men.....någonstans mellan tummen och pekfingret.


Dagens första, riktigt ensamma vilopaus på mitt eget dass. Mitt skithuspapper, mitt avloppsvatten och framförallt min tvål och handduk. Ett bra ställe att funder över befintliga problem, kommande problem och över andras problem.


Upptäckte därefter att det låg en Biltema-katalog i tvättmaskinen. Måste ha blivit lämnad där efter en tidigare sittning. Att låta en tidning glida ned i tvättmaskinen är absolut ett djävla tilltag. Jag vet, av egen erfarenhet, hur det är att tvätta en hel maskin full av mörka kläder tillsammans med en toarulle. Kläderna får päls kan jag tala om.

Så......från tronen når man ända fram till tvättkorgen, om man sträcker sig snabbt så att ingen olycka inträffar. Då kan man sortera tvätt samtidigt. Ljusa kläder, mörka kläder, fula kläder, kläder som måste kemtvättas......som i slutänden i alla fall hamnar i tvättmaskinen med ett "det går nog". Och som sedan ser ut som om ett jättedjur har satt hela sin tandrad på mer än ett ställe i tyget.

Ja......sedan var det bara att greppa pappret, om man inte av snålhet kör med rövpinne eller telekatalog. Och därmed var dagens sista och viktigaste möte till ända.