MIN NYA HAT-FAVVO!

Dagen as-kopp går till Migrationsveket. Mitt nya hatobjekt.

Googla Verket på nätet och du blir fast minst tre timmar framför datorn.

Låt mig ge exempel;

Anställd på Migrationsverket anklagas för försäljning av uppehållstillstånd för ända upp till 120 000 kr.
Självklart gick pengarna till någon annan på verket och själv har han inte fått ett öööööreeeee av pengarna!

Migrationsverket slarvade bort Id-handlingar och tycker att asylsökande ska åka hem för att fixa  nya handlingar i original. Annars blir det ju inget svenskt medlemskap.

Advokat blev lika otrevligt bemött av Migrationsveket , som mormor blev i tidigare inlägg.

Två anställda på Migrationsverket varnas efter att ha använt en avvisad mans boardingcard. Tullfri sprit och cigaretter inhandlades. Nam-nam!

Migrationsverket firar dessutom bra avhysningsdagar och  tradionella väsk-på-pucklingar (det vi andra kallar bra arbetsdagar) med kalas på flera ställen i landet. Lite champagne och skratt här och  kaffe och tårta med fniss där!
Allt medans homosexuella kommer hem för avrättning, barn blir utsatta för sexuella övergrepp, svårt sjuka avlider......!

Vad lär vi oss av detta;

Bomba verket?
Om vi utvisar två barn kan tio problem få bo här i stället.?
Att man behandlar invandrare precis lika illa som på 40-talet?
Att man gör felprioriteringar? Vem får stanna, vem får åka?

OLE-DOLE-DOFF!   APP LAPP SA ATT DU SLAPP!
HON SA ETT, HON SA TU, UTE SKA DU VARA NU!

Kommentarer
Postat av: www.dentatuerademamman.com

Ang. min sida om att vi söker nya uppdrag som familjhem. Jag har ringt och pratat med handläggare, mejlat och gett kort info plus mejladress till vår hemsida ( som är både snygg och proffsig)Skickat brev med allting utskrivet på vanligtpapper. Inget händer sen efter några dagar så står det att den sociltjänsten har så svårt att hitta familjehem. Vi bor 15 min från.

Men i kväll så fick jag jättebra respons från en annan socialtjänst.

Jag har pratat och skickat info mejlet till ca 10 socialtjänster, sen är det upp till dem att visa intresse. Först till kvarn.

Ska bli skönt att säga till de där som är 15 min härifrån, att vi har fullt när de väl ringer :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback