SOPSTATIONEN

- I natt jag drömde något som - Jag aldrig drömt förrut  -Jag drömde...........
att jag stod i en returstation och slängde glasflaskor.
Dunk, dunk, klirr, krasch!
Så insåg jag plötsligt att jag faktiskt var vaken och att krossandet var verklighet och inte alls någon dröm. Klockans visare skvallrade om att det var skit tidigt på morgonen. 04.00 för att vara exakt och jag lämnade sängen, rätt så olustig till mods, för att titta ut. Tomt och tyst. Inga bilmarodörer i sikte bara en ensam nattvandrare som drog förbi på gatan. Ja ja det var en ung tjej som inte borde ha varit ute vid den tidpunkten.......hoppas att hon hade överfallslarm i alla fall för att vara på den säkra sidan.

Så var det dags igen. Dunk, dunk, klirr, krasch!
Skit också vad stressande. Man kan väl inte ringa polisen heller för att en flaska eller nå´tt fallit i golvet hos grannen. Eller för att någon av de morgonpigga Hus-fånarna har varit nere i Soprummet och härjat runt i brist på annat. Eller var det kanske någon utan nyckel som nu skaffade sig en egen katt-lucka för att ta sig in. SUCK!

5 timmar senare stod polisen utanför porten. Bråk i trappen krossat glas. Jaha, mera sopor. Jävla sopor, dyra sopor, mycket sopor, hushålls-sopor, grovsopor, avfall, sopnedkast, sophantering, avgifter, straffavgifter, böter, fack och f´n.  Till råga på allt bor det sopor här också. Husets dyraste utgift.

SNACKA OM ATT BRÄNNA PENGAR!


Kommentarer
Postat av: Ja, se..

där! Kattlucka. Problemet är löst.
Kattfan måste ju in och ut. En hygglig själ hjälper
kräket. En rejäl blues med lite stomp hade ju kunnat bli "Dead Cat Blus" och hela rutor.

2006-05-19 @ 18:41:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback