ÖPPET BREV........

TILL MINA TVÅ TONÅRINGAR.

Jag ger er nu TVÅ val.

Under en lång, mycket lång tid har jag försökt få ordning på allas våran situation i familjen.
Jag har inte varit omöjlig utan lyhörd och öppen. Jag har försökt vara just samtidigt som det har funnits regler att följa. Vi är tre stycken, alltså ett mindre kollektiv och där måste man visa varandra hänsyn och respekt. Det har varit många turer av skolk. Elev-vårdskonferanser och samtal, samtal, samtal där samtalet endast har gått ut på att boka in en ny tid för ett nytt samtal. När jag så har upptäckt att problemen är av den grad att jag inte kan åtgärda dem själv utan experthjälp har jag kallat in Resursteamet och BUP.

Min strävan har varit att få en normalt fungerande familj där stöttepelarna är att alla drar sitt strå till stacken , respekterar varandra och privata föremål och att man håller sig till sannningar så långt det är möjligt. Där man som tonåring får en trygg och stabil grund att stå på inför vuxenlivet. Jag kan tolerera tonårstrots, revolt, svordomar och hormonella utbrott.

Vad jag har uppnått är raka motsatsen.

Ett exempel:
I går när jag kom hem var samtliga glasflaskor ned alkoholhaltigt innehåll bortburna och gömda i en "polares" källare. En polare som går under benämningen "mindre lämplig som sällskap". Några av flaskorna var borta, sålda för pengar till McDonalds eller sparade för senare bruk.

Mitt liv hemma i min lägenhet består av en respektlöshet som är helt och hållet oacceptabel. Jag blir bestulen , trakasserad och spottad på.

Jag kan inte ha pengar i kontanter, rikskuponger eller cigaretter hemma. Jag kan inte heller ha vin eller någon annan alkoholhaltig dryck. Gömmer jag mina saker så är de uppletade och försvunna när jag kommer från jobbet. Jag kan inte längre leva mitt liv, i mitt hem med mina saker.

Så.......mina kära barn. Nu har ni två val.
Det är underförstått att ni ska bo hos en förälder. Eftersom ni är minderåriga och föräldern är förmyndare. Men.......det är ingen självklarhet.

Antingen jobbar ni tillsammans med mig och ser till att vi alla får en dräglig tillvaro eller så ordnar vi boende till er på annat håll.




Kommentarer
Postat av: SpyBar

Ja, nu är det nog.

Postat av: Anonym

en rejäl uppsträckning. Alternativt boende kanske inte är helt fel.

2006-05-03 @ 22:33:08
Postat av: SpyBar

GULAG?

2006-05-04 @ 08:51:05
URL: http://spybar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback