MOBILFIENTLIGHET

Nu ska vi införa förbud mot att prata så nu är det bara att HÅLLA KÄFTEN.


Jag vill att någon lämplig person, på rätt post och i rätt position, talar om för mig vilken skillnaden är; Att prata i mobiltelefon eller att prata med en medresenär.

Jag vet en skillnad. Man hör bara en röst i stället för två. Men det måste väl ändå hamna på plus sidan. Ringsignalerna kan däremot uppfattas som jobbiga men inte en enda gång har jag sett det argumentet stå skrivet någonstans. Nej då. Mobilsnackarna är störande och de ofrivilliga lyssnarna sura. Så nu stänger vi av. Den mytomspunna Silverpilen har nu uppstått på riktigt. Dödståget med tysta hålögda orörliga människor. Den tillknäppta svensken i ett nötskal.

-         Var vänlig tag plats och håll käften!

-         Tänk på avståndet till plattformen och kom ihåg att sätta på mobiltelefonen.


Jag blir irriterad på alla djävla CD-spelare och MP3 marodörer som låter mig lyssna på musik jag inte gillar. Kan man inte förbjuda det också. Jag menar nu när man ändå håller på. Ja och så alla djävla ryggor också. Folk som glömmer bort att de nästan släpar på en fullvuxen människa på ryggen och dunkar till mig i magen varje gång de vänder sig i tunnelbanevagnen. För att inte tala om alla småungar som får hjärnskakning av alla stora ryggor som dunkar till speciellt i rusningstid. Ja förbjud alla ryggsäckar i alla fall under rusningstrafik .De har ingen strålning men de utgör en stor fara för bl a småbarnen. Eller låt dessa resenärer, som betalar för en men tar plats för två, lösa dubbel biljett.



Man försöker samtidigt få till en lugnare tunnelbana. Lugnare arbetsmiljö för bussförarna och en bättre allmän trivsel och säkerhet. Mmmmmm och vad händer nu då!


-         Du din djävel sluta snacka

-         Byt plats ditt Pucko

-         Hörru din bögjävel stäng av pladdret eller du får en näve


Små C vakter (copy like) kommer nu att ploppa upp som svampar ur marken.


Hur många möten, hur många arbetstimmar och sammanlagt hur mycket pengar har man slösat bort för att komma fram till detta beslut. Jag har några förslag som kanske kan passa till nästa möte. Förbjud fötter på sätena. Förbjud nedskräpning. Förbjud tiggeri och sång i vagnarna. Förbjud obemannade biljettluckor.


ÄR DET DEN HÄR SORTENS STORA BESLUT MAN FATTAR I SVERIGE INFÖR VALET. MAN BLIR BESTRAFFAD FÖR ATT MAN ÄR BILÄGARE. MAN BLIR BESTRAFFAD FÖR ATT MAN ÄR MOBILÄGARE.


Till alla mobil-leverantörer. Varnings rutor på telefonerna vore något att överväga


-         Tänk på att pratande dödar

-         Tänk på din omgivning, sluta prata

-         Stop talking


Kommentarer
Postat av: Mycket bra MEN...

en gång i tiden hade man inte full täckning för mobiler i tunnelbanan så samtal bröts eller så kunde man inte koppla samtal. Så vad göra?? Man bygger ut med flera basstationer så man får nästan full täckning. Skattemedel finns det gott om. Så nu när det är full täckning får man inte ringa. Skattemedel förbrukade. Vilka bestämde detta:
S, V och MP. Det blev väl nästan lite telefonskatt, eller?

2006-06-01 @ 00:04:58
Postat av: SpyBar

Att man ens kan komma på allt underligt...

Postat av: Som kuriosa

kan nämnas att Kungl. Slottet har egen basstation beroende på tjocka väggar, samt att Persson pratade i mobiltelefon vid en Nobelfest under middagen.

2006-06-01 @ 16:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback