HUSET SOM GUD GLÖMDE

71939-50

Att vara med i en förening är inte alltid så lätt. Men att sitta med i dess styrelse är etter värre. Scouterna, Föräldraföreningar, Bolagsstyrelser, Politiska föreningar eller Bostadsrättsföreningar. Det spelar ingen roll. Problemen finns överallt och det största problemet är ofta MEDLEMMARNA. Vad man är gör eller inte gör så är det alltid fel.

Hur mycket tid man än lägger ned så spelar det ingen som helst roll. ALLTID är missnöjet där.

 

I Huset jagas styrelsen av ett damlag med Draken i spetsen. En och annan av manligt kön hakar också på. Allting klagas det på.

Styrelsen lägger ned ett jättejobb på; möten, samtal, ekonomi, cykelrum, grovsopor, barnvagnsrum, källarkontor, matkällare, papperskorgar, obetalda hyror, kommande stambyte, sophämtning, vattenläckor………you name it!!!!!!!

 

Nu vill man inte längre lämna Huset. Det gäller i stället att gömma sig under markisen, på balkongen, i höjd med blomlådan för att få lite lugn och ro. I trappen kan man bli påhoppad. Klarar men den kan man bli överfallen utanför porten. Om man är bilburen är parkeringen en riktig riskzon. Bussen är annars det direkta fällan.

I veckan kom jag på det perfekta vapnet. JAG ERBJÖD PLATS I STYRELSEN!

För se det är det ingen som vill.

 

Nä jag får väl sitta här, på min balkong, under markisen, i höjd med blomlådan och fundera över om jag inte ska lämna styrelsen och liera mig med Draken.


Kommentarer
Postat av: Vara med i styrelse! Pamp? Gissa ....

vilka som är avundsjuka? Känner att man inte klarar av. Lättare att uppträda som skitskalle någon minut
än att ta ansvar ett år. Faktum är att det är synd om skitskallen! Det är en olycklig människa som känner sig misslyckad och väljer kortvarig lycka i
"jag sa i alla fall ifrån". Le vänligt, svara artigt och fråga om ni kan hjälpa till med något. Jag lovar att skitskallen kommer att må riktigt dåligt. Jesus sa att man ska vända andra kinden till, och gissa om han har rätt. Testa och sätt in 100:- till barncancerfonden om jag har rätt.

2006-07-06 @ 00:15:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback