BÄNKGNUGGARE

71939-120


Efter en lång arbetsdag och en svettig tur i matbutiken placerade jag rumpan på en av bänkarna i centrum för att tom glo ett tag. Efter en stund dök Snubben upp och slog ned sätet på samma ställe. Vi satt och malde ett bra tag om allt från moppeburna ungdjä….till sura Portvakter. ( f´n vad stryk jag kommer att få nu ).

Medan jag visade Snubben hur getingdansen går till stod Portis och ringde förtvivlat på min dörr hemma. Kaffetörstig, trött och sur. Mmm…………..! Där kunde hon stå. Jag var ju i centrum och gnuggade bänk med Snubben och alla getingar. 

Nu hör det till saken att Portis är en naturmänniska lika mycket som hon är djurvän.

Hela veckan har hon därför tjatat om att PLOCKA SVAMP!

 
Just det! 


PLOOOOOCKAAAA SVAAAAAMP!

 
Pjuck stoppar inga fingrar i busken! Där kan man hitta orm!  


Snubben tvättade i stället för att följa med och…………portis tjatade med sin morsa i stället. ………hittade ingen svamp……..sur……..!

 
Trots lite svamp pikar bänkgänget emellan så var stämningen god. 


Helt plötsligt vaknade djuret till liv i Snubben och han sällade sig till de övriga kreaturen i centrum. Voff Voff!!!!!!!!  Portis och han har nog en hel del gemensamt. Bortsett från svamp då förstås.

 
Nu ska vi ut och möta mini-gangstern! Vore skönt om det gick fort och smidigt idag.

Det är vid sådana här tillfällen som man känner för att annonsera;


” Bilburen Snubbe sökes för tjänstgöring nattetid ”




Kommentarer
Postat av: tja...

bloggen gör det väl inte lättare att hitta bilburen mentalpatient utan omdöme. läs och stick kvickt åt andra hållet.

2006-08-19 @ 01:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback